Na czym polega reklama?

Reklama to działania, które podejmuje się po to, by wypromować daną markę, producenta czy produkt. Działania te w zależności od tego, czego dotyczy kampania reklamowa, mogą mieć inny charakter. Kształt kampanii reklamowej zależy też od tego, jaki budżet się na niż przeznacza. Reklama nie jest tania, dlatego zawsze określa się budżet, jaki ma być na nią przeznaczony. Kiedy pracownicy reklamowi znają możliwości finansowe swojego klienta, mogą zaproponować mu takie rozwiązania, które będą na jego kieszeń.

Nie zawsze bowiem w przypadku działań promocyjnych konieczne są te techniki i sposoby, które kosztują najwięcej. W wielu przypadkach sprawdzają się te produkty reklamowe, które są najbardziej znane. Kasetony reklamowe, plakaty, banery czy ulotki reklamowe nie wymagają potężnych nakładów finansowych, a spełniają swoje promocyjne zadanie. Nie w każdym też przypadku każde rozwiązanie reklamowe jest praktyczne. W przypadku małych miejscowości, gdzie konkurencja jest dość mała, często wystarcza czytelne szyldy, by do danej firmy trafili klienci. Inaczej wygląda sytuacja w dużych miastach, gdzie punktów usługowych i firm działa wiele. Tutaj każdemu zależy na tym, by to jego szyld był najbardziej widoczny. Dlatego w miastach często pojawia się reklama świetlna. Taka przyczynia się do lepszej promocji danego miejsca. Tym bardziej że reklama świetlna jest widoczna nawet po zmroku. Takie świetlne reklamy przyczyniają się też do tego, że nawet późną nocą miasto sprawia wrażenie, jakby nadal żyło i funkcjonowało.